Reprezentativ

Samsung cel mai mare producator de smartphone-uri din lume

Samsung cel mai mare producator de smartphone-uri din lume
smartphone

Piata smartphone-urilor prezinta semne de revenire in primul trimestru al anului 2021.

Piata globala a smartphone-urilor a cunoscut o reaparitie semnificativa in primul trimestru al anului 2021, deoarece vanzarile au crescut cu 27%.

Sectorul smartphone-urilor a fost afectat de Covid-19 din cauza scaderii economice si de productie care au generat probleme de aprovizionare si au scazut cererea.

Relaxarea masurilor de austeritate din intreaga lume a pus bazele unei recuperari.

Samsung, a carui pozitie in partea de sus a pietei a fost amenintata de Apple si Huawei in ultima perioada, a livrat 76,5 milioane de unitati pentru a lua o cota de 22% din piata mondiala.

Apple si-a asigurat locul al doilea cu 52,4 milioane si 15%, in timp ce Xiaomi s-a bucurat de cea mai buna performanta pe un trimestru, crescand vanzarile cu 62% pana la 49 de milioane de unitati, ocupand locul trei.

Vanzarile Oppo au crescut cu 60%, pana la 37,6 milioane, iar Vivo a crescut volumele cu 48%, pana la 36 milioane, completand primele cinci.

Samsung a beneficiat de disparitia Huawei, care si-a vazut afacerile smartphone-urilor pierind printr-o combinatie de sanctiuni americane care i-au limitat accesul la tehnologiile cheie si prin vanzarea aferenta a filialei sale Honor.

Huawei este acum doar al saptelea cel mai mare producator de smartphone-uri cu 18,6 milioane de unitati.

Luptele companiei s-au lovit, de asemenea, de rivalii sai chinezi, care vizeaza din ce in ce mai mult pietele din afara tarii lor, cu telefoane de gama medie la preturi accesibile, pline de functii.

„Pe langa o mare valoare a produsului, Xiaomi face acum progrese, devine mai prietenos si aduce inovatii de ultima generatie, asa cum se vede cu Mi 11 Ultra si cu pliantul recent, Mi Mix Fold”. a declarat directorul de cercetare Canalys, Ben Stanton.

“Concurentii sai ofera o marja superioara, dar volumul ridicat al lui Xiaomi ofera distribuitorilor o oportunitate mai buna de a castiga bani decat brandurile rivale.

Dar cursa nu s-a terminat.

Oppo si Vivo sunt pregatite si se pozitioneaza in gama medie in multe regiuni.

Honor este, de asemenea, o amenintare iminenta.

A incheiat deja tranzactii privind lantul de aprovizionare si semneaza acum acorduri de distributie pentru a intra din nou pe mai multe piete in a doua jumatate a anului 2021. Xiaomi este liderul pachetului, dar cursa abia a inceput. ”

Analistii au mentionat, de asemenea, ca retragerea LG din activitatea de telefonie mobila ar putea fi o oportunitate pentru Motorola, TCL, Nokia sau ZTE in America desi lipsa globala de cipuri este acum mai ingrijoratoare. „Furnizarea de componente critice, cum ar fi chipset-urile, a devenit rapid o preocupare majora si va impiedica livrarile de smartphone-uri in urmatoarele trimestre si va determina brandurile globale sa regandeasca strategiile regionale ”, a adaugat Stanton.

„Unele marci, de exemplu, au prioritizat livrarile de dispozitive in India, pe fondul noului val COVID-19 si, in schimb, isi concentreaza eforturile asupra regiunilor de recuperare, precum Europa.

Reprezentativ

Activitatea fizică moderată reduce internările frecvente în spital la vârsta mijlocie și mai în vârstă

Activitatea fizica Bărbații și femeile cu vârsta cuprinsă între 40 și 79 de ani prezintă un risc semnificativ mai mic (25-27%) de internări lungi sau frecvente în spital, dacă fac o formă de activitate fizică, sugerează un nou studiu. Participanții inactivi la studiu au petrecut cu puțin peste 4 zile mai mult în spital în următorii zece ani decât cei care au făcut cel puțin o activitate fizică, fie pentru muncă, fie pentru agrement. Și rezultate similare au fost observate 10 ani mai târziu, când aceiași participanți aveau 50-90 de ani.

Studiul, realizat de cercetătorii de la Universitatea din Cambridge, Departamentul de Sănătate Publică și Îngrijire Primară și Unitatea de Epidemiologie MRC, calculează că pentru fiecare persoană inactivă care a început să facă cel puțin ceva exercițiu, NHS ar putea economisi în jur de 247 de lire sterline pe an. Acest lucru ar echivala cu aproximativ 7% din cheltuielile de sănătate pe cap de locuitor din Marea Britanie. Constatările, publicate astăzi (6 mai) în BMC Geriatrics, se bazează pe un studiu general de cohortă a populației britanice la 25.639 de bărbați și femei cu vârste cuprinse între 40 și 79 de ani care locuiesc în Norfolk și recrutați din cabinetele generale între 1993 și 1997. * Cercetătorii au descoperit că, în primii zece ani, participanții activi aveau cu 25-27% mai puține șanse decât participanții inactivi să aibă mai mult de 20 de zile de spital sau mai mult de 7 internări pe an, cu rezultate similare în următorii zece ani.

Ei au raportat, de asemenea, că în 9.827 de participanți la studiu cu măsurători repetate, cei care au rămas activi fizic sau și-au crescut activitatea au fost cu 34% mai puține șanse să petreacă 20 de zile în spital. Bărbații și femeile cu vârsta cuprinsă între 40 și 79 de ani prezintă un risc semnificativ mai mic (25-27%) de internări lungi sau frecvente în spital, dacă fac o formă de activitate fizică, sugerează un nou studiu. Participanții inactivi la studiu au petrecut cu puțin peste 4 zile mai mult în spital în următorii zece ani decât cei care au făcut cel puțin o activitate fizică, fie pentru muncă, fie pentru agrement. Și rezultate similare au fost observate 10 ani mai târziu, când aceiași participanți aveau 50-90 de ani. Studiul, realizat de cercetătorii de la Universitatea din Cambridge, Departamentul de Sănătate Publică și Îngrijire Primară și Unitatea de Epidemiologie MRC, calculează că pentru fiecare persoană inactivă care a început să facă cel puțin ceva exercițiu, NHS ar putea economisi în jur de 247 de lire sterline pe an. Acest lucru ar echivala cu aproximativ 7% din cheltuielile de sănătate pe cap de locuitor din Marea Britanie. Constatările, publicate astăzi (6 mai) în BMC Geriatrics, se bazează pe un studiu general de cohortă a populației britanice la 25.639 de bărbați și femei cu vârste cuprinse între 40 și 79 de ani care locuiesc în Norfolk și recrutați din cabinetele generale între 1993 și 1997. * Cercetătorii au descoperit că, în primii zece ani, participanții activi aveau cu 25-27% mai puține șanse decât participanții inactivi să aibă mai mult de 20 de zile de spital sau mai mult de 7 internări pe an, cu rezultate similare în următorii zece ani. Ei au raportat, de asemenea, că în 9.827 de participanți la studiu cu măsurători repetate, cei care au rămas activi fizic sau și-au crescut activitatea au fost cu 34% mai puține șanse să petreacă 20 de zile în spital.

Când au fost recrutați, participanții au completat un chestionar privind stilul de viață în care au fost întrebați despre activitatea lor fizică. Activitatea ocupațională a fost evaluată utilizând o întrebare din patru categorii („sedentar”, „în picioare”, „muncă fizică moderată” și „muncă manuală grea”) cu exemple precum lucrător de birou, asistent de magazin, instalator și respectiv lucrător în construcții. Activitatea de petrecere a timpului liber atât în ​​vară cât și în iarnă a fost evaluată din numărul de ore pe săptămână petrecute cu bicicleta, participând la cursuri de fitness sau aerobic și înot sau jogging. Media orelor estimate de activitate de agrement a fost calculată ca medie a activităților de vară și de iarnă. Pe baza unui scor (validat utilizând monitorizarea ritmului cardiac cu calibrarea individuală) care combină elementele de agrement și ocupaționale, indivizii au fost clasificați ca „inactivi”, „moderat inactivi”, „moderat activi” și „activi”. Studiul a constatat că cei cu un scor de activitate fizică de cel puțin „moderat inactiv” au avut mai puține internări în spital și mai puține zile în spital, decât cei care au fost „inactivi”. În timp ce studiile anterioare au sugerat că programele de activitate fizică de pre-admitere pot reduce durata șederii în spital, acestea sunt pe termen scurt, necesită finanțare și se adresează unui număr limitat de persoane. Dar aceste noi descoperiri indică faptul că tiparele obișnuite de activitate fizică în populația generală prezic utilizarea spitalului în următoarele două decenii. Cercetătorii recunosc că participanții pot fi inactivi fizic din cauza unor boli cunoscute sau preclinice, care le pot predispune, de asemenea, la spitalizare crescută ulterior.

Dar analizele de sensibilitate, excluzându-le pe cele cu o boală cronică auto-raportată la momentul inițial (infarct miocardic, accident vascular cerebral sau cancer) și excluzând internările spitalicești care au loc în primii cinci ani de urmărire, nu s-au deosebit semnificativ de principalele constatări.

Benefficiile HIIT cu volum redus

Benefficiile HIIT cu volum redus
HIIT cu volum redus

Antrenamentul la intervale de intensitate mare poate fi modalitatea de a face diferenta atunci cand aveti putin timp la dispozitie.

Antrenamentele de intensitate intensa (HIIT) au devenit populare in ultimii ani din mai multe motive. Nu necesita atat de mult timp ca un antrenament obisnuit (unele pot dura doar 10 minute), iar cercetarile arata ca imbunatatesc conditia fizica, scad tensiunea arteriala si ajuta oamenii sa-si gestioneze mai bine nivelul zaharului din sange – ceea ce poate ajuta la pierderea in greutate si preveni bolile, cum ar fi diabetul de tip 2.

Recent, un studiu a constatat ca o forma de antrenament HIIT cu volum redus are beneficii asupra sanatatii cardiometabolice.

Asta inseamna ca HIIT cu volum scazut ar putea induce imbunatatiri similare – sau mai mari – in starea de sanatate cardiorespiratorie, controlul zaharului din sange, tensiunea arteriala si functia cardiaca in comparatie cu exercitiile aerobice continue (cum ar fi o alergare de cinci mile).

HIIT se caracterizeaza prin alternarea intre intervale de exercitii de intensitate mica si mare. De exemplu, aceasta ar putea include ciclismul intr-un ritm usor timp de cateva minute inainte de a creste efortul la un nivel ridicat sau chiar maxim pentru o perioada scurta de timp inainte de a reveni la un ritm redus.

Acest lucru este apoi repetat pe tot parcursul sesiunii de exercitii cu timpul total petrecut la intensitate ridicata, de obicei scazut.

Exista diferite categorii de HIIT in functie de intensitatea exercitiului necesar.

Cercetatorii acestui studiu au efectuat un studiu actual al dovezilor actuale privind HIIT cu volum redus si beneficiile sale pentru sanatatea inimii.

Studiile de actualitate ofera o prezentare actualizata a celor mai recente informatii dintr-un anumit domeniu sau domeniu de cercetare care se dezvolta rapid.

Au analizat un total de 11 studii. Ei au definit HIIT cu volum redus ca exercitiu in care timpul total petrecut in intervale active (fara a include perioadele de odihna) a fost mai mic de 15 minute.

In general, au descoperit ca HIIT cu volum redus a imbunatatit capacitatea unei persoane de a arde calorii (cum ar fi carbohidratii si grasimile), care este direct legata de controlul glicemiei – si poate fi important in prevenirea bolilor, precum diabetul de tip 2.

De asemenea, au descoperit ca HIIT supravegheat la persoanele sanatoase si la persoanele care traiesc cu obezitate si diabet de tip 2 este sigur.

S-a demonstrat ca HIIT cu volum redus imbunatateste structura inimii – cum ar fi marirea camerei.

Acest lucru mareste volumul de sange pe care inima il poate pompa catre restul corpului la fiecare bataie a inimii.

Aceste beneficii au fost valabile atat pentru persoanele fara probleme de sanatate aparente, cat si pentru cei cu insuficienta cardiaca (in care inima nu este capabila sa pompeze corect sangele, deoarece a devenit prea slaba sau rigida).

Faptul ca aceast studiu a aratat ca HIIT cu volum scazut imbunatateste semnificativcapacitatea cardiorespiratorie.

Chiar si imbunatatirile moderate ale sanatatii inimii s-au dovedit a reduce evenimentele cardiovasculare adverse, cum ar fi infarctul si accidentul vascular cerebral, cu pana la 30%.

Aceste rezultate arata ca chiar si un scurt antrenament poate imbunatati sanatatea.

Liniile directoare actuale ale Organizatiei Mondiale a Sanatatii recomanda adultilor sa efectueze 150-300 de minute de exercitii cu intensitate moderata sau 75-150 de minute de exercitii mai energice pe saptamana.

Cu toate acestea, lipsa de timp este adesea prezentata ca principalul obstacol in calea exercitiilor pentru multi oameni.

HIIT cu volum redus are potentialul de a fi mai eficient din punct de vedere al timpului, oferind in acelasi timp imbunatatiri similare sau mai mari ale rezultatelor sanatatii ca antrenamente mai lungi.

Aceste rezultate arata ca chiar si un scurt antrenament poate imbunatati starea de sanatate.

Liniile directoare actuale ale Organizatiei Mondiale a Sanatatii recomanda adultilor sa efectueze 150-300 de minute de exercitii cu intensitate moderata sau 75-150 de minute de exercitii energice pe saptamana.

De asemenea, atunci cand se ia in considerare timpul inclus pentru o incalzire si revenire, pe langa timpul petrecut in recuperare intre intervale de intensitate ridicata, nu toate antrenamentele HIIT pot fi considerate a fi mai eficiente in timp decat exercitiile traditionale.

In acest studiu, timpul total mediu pe antrenament a fost de aproximativ 40 de minute – dintre care nu mai mult de 15 minute au fost active.

Dar acest lucru nu inseamna ca HIIT nu poate fi o alternativa la antrenamentele mai lungi – mai ales avand in vedere faptul ca un numar tot mai mare de dovezi arata ca are o serie de beneficii similare cu alte tipuri de antrenamente.